Recruitment

Click here for a list of registered employers.

The Personal Support Worker (PSW) Registry of Ontario ("Registry") is adopting a phased implementation approach, starting with an initial group of employers who have entered into a partnership agreement with the Registry through a Memorandum of Understanding. Starting with a small group of employers will allow the Registry to test the quality of its IT platform, onboarding processes and overall functionality.

Why partner with the PSW Registry?

The Registry provides registered employers with the ability to view anonymized personal information about all registrants to facilitate recruitment. Registered employers will receive one (1) secure login for the Employer Portal that can be used by a representative of Human Resources (or the equivalent department). Information that is available in this view include a registered PSW's:

  • Gender
  • Languages spoken and written
  • Institution of graduation from a PSW program
  • Name of the PSW program
  • Date of graduation from the PSW program
  • Additional certifications where the following will be shown:
    • Institution of graduation
    • Program of graduation
    • Date of graduation
  • Employment history (if they have been employed) where the following will be shown:
    • Position title
    • Area of practice
    • Start date
    • End date
    • Employment status
    • Number of hours per week
    • Duties
  • Working preference, including:
    • If they are seeking potential employment
    • The areas they would be interested in working
    • The regions they would like to work within
    • The number of hours per week they can work

Registered employers will be able to see a Unique Identifier for each PSW (note, this is not the same as the PSW's Registrant Number). If the employer is interested in a particular PSW on the Registry, they may contact the Registry at employers@psw-on.ca with the PSW's Unique Identifier, the employer's contact name, the name of the organization, and their contact information including email and/or phone number. The Registry will inform the PSW that a registered employer is interested in speaking with them and will provide them with the organization's information.

Registered employers will also be provided with a list of registered PSWs who are employed by their organization.

If your organization wishes to become a partner of the Registry, please contact us at employers@psw-on.ca.

RECRUTEMENT

Cliquez ici pour consulter la liste des employeurs inscrits.

Le Registre des préposés aux services de soutien à la personne (PSSP) (le « Registre » ) adopte une approche de mise en œuvre par étapes, en commençant par un groupe d'employeurs qui ont conclu une entente de partenariat avec le Registre au moyen d'un protocole d'entente. Le fait de commencer par un petit groupe d'employeurs permettra au Registre de tester la qualité de sa plateforme informatique, de ses processus d'intégration et de sa fonctionnalité globale.

Pourquoi conclure un partenariat avec le Registre des PSSP?

Le Registre permet aux employeurs inscrits de consulter les renseignements personnels anonymisés de toutes les personnes inscrites afin de faciliter le recrutement. Les employeurs inscrits recevront un (1) identifiant de connexion sécurité pour le portail des employeurs, qui peut être utilisé par un représentant des Ressources humaines (ou un service équivalent). Les renseignements accessibles concernant un PSSP inscrit comprennent :

  • Son sexe
  • Les langues parlées et écrites
  • L'établissement où il a obtenu son diplôme du programme de PSSP
  • Le nom du programme de PSSP
  • La date de diplomation du programme de PSSP
  • D'autres attestions montrant :
    • l'établissement de diplomation
    • le programme d'études menant au diplôme
    • la date de diplomation
  • l'expérience professionnelle (s'il a travaillé) montrant les renseignements suivants :
    • le titre du poste
    • le domaine d'exercice
    • la date de début
    • la date de fin
    • la situation de l'emploi
    • le nombre d'heures par semaine
    • les responsabilités
  • Les préférences en matière de travail, y compris :
    • s'il cherche un emploi potentiel
    • les domaines de travail qui l'intéressent
    • les régions où il aimerait travailler
    • le nombre d'heures par semaine qu'il peut travailler

Les employeurs inscrits peuvent voir un identifiant unique pour chaque PSSP (ceci n'est pas la même chose que le numéro de personne inscrite du PSSP). Si l'employeur veut parler à un PSSP en particulier, il peut contacter le Registre à employers@psw-on.ca et fournir l'identifiant unique du PSSP, le nom de la personne-ressource de l'employeur, le nom de l'organisme et ses coordonnées, y compris son adresse courriel ou son numéro de téléphone. Le Registre avisera le PSSP qu'un employeur inscrit aimerait lui parler et lui fournira les coordonnées de l'organisme.

Les employeurs inscrits recevront également une liste des PSSP inscrits qui sont employés par leur organisme.

Si votre organisme désire établir un partenariat avec le Registre, veuillez communiquer avec nous par courriel à employers@psw-on.ca.